Atacurile de panică, cea mai frecventă formă de anxietate

Este pentru a treia oară când ajungi la urgențe. Te uitai la televizor la emisiunea ta preferată și dintr-o dată inima a început să-ți bată cu putere. Fața a început să-ți ardă, mânile îți transpirau și simțeai că răsufli din ce în ce mai greu sau mai rău că nu poți să respiri. Te-ai gândit dintr-o dată la cei dragi ție, te-ai gândit că i-ai putea pierde sau că nu-i vei mai vedea niciodată.


Ai sunat la Urgențe și în scurt timp te-ai trezit într-o cameră rece cu câteva asistente în jurul tău care încercau să te întrebe cum te simți. Dintr-o dată te-ai liniștit și ai început să respiri normal. Personalul medical ți-a explicat că ai avut un atac de panică, că fizic ești în afara oricărui pericol și că totul s-a întâmplat în mintea ta. Cu toate acestea, ajungi acasă, zilele trec, iar stările de anxietate și atacurile de panică rămân acolo.


Scenariul de mai sus este unul comun, iar mulți dintre noi au trecut prin asta. Poate și cei dragi ție, colegi de birou, prieteni, deși multora le e rușine să recunoască.
Atacul de panică nu este doar în mintea ta. Este modul în care creierul ne pregătește pentru a face față unui pericol sau unei situații dificile.


Atunci când treci printr-un atac de panică, prima cale de scăpare care-ți vine în minte este medicul tău de familie sau camera de gardă de la cel mai apropiat Spital de Urgențe. De multe ori însă se dovedește că de fapt nu suferi de nicio problemă medicală, ceea ce te frustrează și mai tare.

Acționează acum!

Vestea bună este că anxietatea poate fi controlată sau chiar înlăturată dacă ceri ajutorul potrivit. Apelează la un specialist și vei afla cum poți scăpa de anxietate, cum poți zâmbi mai mult, cum poți avea din nou încredere în tine și în forțele tale. Știu că temerile pe care le ai te scot din zona ta de confort și te dezechilibrează. În calitate de specialist în tratarea anxietății și a atacurilor de panică, te asigur că ele pot fi învinse dacă primești un ajutor de specialitate. În cabinet vom lucra cu ușile închise și nimeni nu-ți va cunoaște temerile. Cu timpul vei uita de stările tale de anxietare, iar viața ta va căpăta din nou culoare.


Alte forme ale anxietății

Sunt zile, luni, poate chiar ani de când te lupți cu una sau mai multe dintre următoarele temeri: teama de a vorbi în public, teama de a socializa cu oameni noi la petrecerile la care mergi, teama de a nu da greș atunci când dai un examen sau atunci când ai de făcut un proiect important la birou, teama că cei din jurul tău te vor critica și te vor judeca pentru alegerile tale, teama că nu te vei integra într-un oraș nou, într-un colectiv nou, teama că nu vei face lucrurile perfect, că nu vei fi un părinte perfect. De asemenea, sunt momente în care simți că ai o stare anxioasă, de nervozitate sau chiar tulburări anxioase de comportament. Pe lângă acestea se adaugă insomniile cauzate de griji care te macină.

Anxietatea se vindecă

Anxietatea nu este o boală necunoscută care apare din senin și pe care nu o putem trata. Anxietatea ține de comportamentul nostru, de momentele și de experiențele pe care le trăim: am fost criticați de-a lungul timpului, nu am fost apreciați de cei dragi sau cineva ne-a umilit în public. Toate aceste experiențe se adună și la un moment dat ne provoacă ceea ce numim anxietate.

Stările anxioase nu ne ocolesc indiferent de statutul social. Cu toții avem momente din viață în care simțim prezența anxietății ca și cum ar fi o presiune pe care o avem în suflet și de care nu putem scăpa.

Important este să discuți cu un psihoterapeut specializat în tratarea anxietății și împreună să stabiliți un plan de terapie prin care să-ți recapeți echilibrul emoțional.