Viziteaza-ne
George Georgescu 46
Calea Floreasca 169A
Program
L-V: 9-22 & S: 9-15

Atacuri de panică în somn: cauze și tratament

Un atac de panică este caracterizat de apariția bruscă, intensă, a stresului sau a fricii. Aceste emoții se intensifică pentru aproximativ 10 minute, după care încep să se estompeze. Atacurile de panică pot apărea în orice moment al zilei sau al nopții. Oamenii pot experimenta un atac de panică fără avertisment. Alții pot avea atacuri frecvente, neașteptate. Cei care au atacuri frecvente de panică pot începe să identifice anumiți factori declanșatori, cum ar fi stresul la locul de muncă sau teama de a zbura. Cu toate acestea, atacurile nocturne de panică se pot întâmpla fără un factor declanșator, trezind persoana din somn. Citiți mai departe pentru a afla mai multe despre atacuri de panică în somn, cauzele lor, modalitățile de a face față și tratamentele posibile.

 

Atacuri de panică în somn

Deoarece există mai mulți factori potențiali de risc și cauze ale unui atac de panică, este posibil ca o persoană să se confrunte cu atacuri de panică pe timp de noapte.

Există foarte puține cercetări asupra atacurilor de panică nocturne, totuși, medicii nu sunt siguri ce determină apariția acestora în timpul somnului. Când are loc un atac de panică noaptea, persoanei în cauză îi poate fi dificil să se relaxeze din nou.

Temerile legate de reapariția atacului de panică pot împiedica persoana să adoarmă, ceea ce duce la lipsă de odihnă și stres crescut.

 

atacuri de panică în somn frică

 

Atacuri de panică în somn – Cauze

Oamenii de știință încă nu înțeleg pe deplin cauzele exacte ale atacurilor de panică, atât cele din ​​timpul zilei cât și din timpul nopții. Cu toate acestea, unii factori pot facilita apariția unui atac. Aceștia includ:

  • Genetica – membrii ai familiei cu istoric de atacuri de panică;
  • Tipologia de personalitate;
  • Evenimente de viață, cum ar fi pierderea unui loc de muncă, vorbitul în public sau o teama de zbor;
  • Chimia creierului;
  • Alte tulburări, cum este cea de anxietate socială.

 

Atacuri de panică în somn – Simptome

Un atac de panică, în timpul zilei sau nopții, apare atunci când o persoană se confruntă cu patru sau mai multe dintre următoarele simptome:

  • Transpirație;
  • Frisoane;
  • Senzație de leșin;
  • Greaţă;
  • Palpitații, frecvență cardiacă accelerată;
  • Senzație de amețeală;
  • Senzație de instabilitate;
  • Tremurături;
  • Senzație de sufocare;
  • Teama de a muri;
  • Depersonalizarea – sentimentul de a fi detașați de sine;
  • Senzații de dificultate a respirației;
  • Teama de a pierde controlul;
  • Durere sau disconfort în piept;
  • Parestezii sau senzații de furnicături și amorțeală;
  • Deconectarea de la realitate.

 

Unii oameni pot experimenta mai puțin de patru simptome în timpul unui atac. În aceste cazuri, o persoană poate avea un atac de panică cu simptome limitate.

Atacurile de panică sunt legate de anxietate. Anxietatea poate provoca simptome fizice. Diferența între un atac de panică și anxietatea generală este viteza de declanșare și intensitatea simptomelor.

 

Atacuri de panică în somn – Cum le gestionăm?

Înainte, în timpul și după un atac de panică, o persoană poate încerca mai multe metode diferite pentru a se calma. Acestea includ:

  • Concentrarea pe respirație – respirație lentă și profundă;
  • Gânduri pozitive;
  • Concentrarea pe relaxarea mușchilor din maxilar și umeri;
  • Îndepărtarea de situația care provoacă anxietate;
  • Discuția cu o persoană apropiată;
  • Înghițituri lente de apă;
  • Concentrarea privirii asupra unui obiect din apropiere;
  • Meditația;
  • Exerciții fizice simple, cum ar fi o plimbare sau o întindere ușoară a mușchilor.

 

atacuri de panică în somn stres

 

Atacuri de panică în somn – Diagnostic

Un medic poate evalua o persoană pentru a determina dacă a suferit un simplu atac de panică, dacă are tulburare de panică sau dacă are o altă afecțiune, cum ar fi boala cardiacă, care ar putea prezenta simptome similare.

Pentru a diagnostica o tulburare de panică, medicul va:

  • Efectua o examinare fizică completă;
  • Efectua teste de sânge pentru a verifica problemele legate de tiroidă;
  • Verifica starea de sănătate a inimii, prin intermediul unei electrocardiograme;
  • Discuta despre istoricul familiei, nivelul actual de stres, situațiile pe care pacientul le poate evita, temerile și preocupările acestuia;

Un medic poate, de asemenea, trimite pacientul pentru o evaluare a sănătății mintale. O persoană poate primi un diagnostic de tulburare de panică dacă:

  • Experimentează repetate atacuri de panica, neașteptate;
  • Atacurile nu pot fi asociate cu alte condiții de sănătate psihice sau fizice;
  • Atacurile sunt însoțite de 1 sau mai multe luni de îngrijorare cu privire la un alt atac.

Chiar și fără o diagnosticare a tulburărilor de panică, există tratamente disponibile.

 

Atacuri de panică în somn – Tratament medical

Tratamentul obișnuit al atacurilor de panică va implica medicație, psihoterapie sau o combinație a celor două.

Terapia cognitiv-comportamentală este adesea prima opțiune de terapie pentru persoanele care suferă de atacuri de panică.

Prin această terapie, un psihoterapeut ajută pacientul să își confrunte și să înțeleagă simptomele unui atac de panică într-un mediu controlat, sigur. Odată ce frica este remediată, terapia cognitiv comportamentală poate ajuta pacientul să evite atacurile viitoare.

 

Atacuri de panică în somn – Prevenție

Cea mai bună formă de prevenție este de a dezvolta un plan de tratament cu un medic și continuarea acestuia. Terapia și medicamentele sunt ambele metode foarte eficiente pentru a ajuta la prevenirea atacurilor viitoare și pentru a face simptomele mai ușor de gestionat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *