Viziteaza-ne
George Georgescu 46
Calea Floreasca 169A
Program
L-V: 9-22 & S: 9-15

Te rugam sa citesti noile norme privind protectia datelor tale disponibile la linkul de mai jos. Protectia datelor tale

GDPR

Ce trebuie să faci când ai un atac e panică?

Înfricoșătoare, atacurile de panică apar, de obicei, pe neașteptate și se manifestă printr-un val puternic de frică, panică sau anxietate. Sunt copleșitoare și prezintă atât simptome fizice, cât și emoționale. Unele persoane care se confruntă, deseori, cu atacuri de panică pot avea dificultăți de respirație, pot transpira abundent, tremură și simt cum inima aproape că le sare din piept din cauza ritmului cardiac crescut. Altele pot avea, de asemenea, dureri în piept și un sentiment de detașare de realitate sau de ei înșiși.

Există, însă, câteva lucruri pe care trebuie să le faceți atunci când aveți un atac de panică sau simțiți că se apropie unul pentru a vă calma:

RESPIRAȚI PROFUND

Hiperventilarea este un simptom al atacurilor de panică care poate crește frica, așa că o soluție de a vă calma este respirația profundă. Dacă sunteți capabili să vă controlați respirația, aceasta poate reduce simptomele de panică în timpul unui atac. Concentrați-vă asupra ei! Numărați până la patru când inspirați, țineți aerul în plămâni o secundă, apoi expirați numărând iar până la patru.

CONȘTIENTIZAȚI FAPTUL CĂ AVEȚI UN ATAC DE PANICĂ

Conștientizați faptul că aveți un atac de panică și încercați să vă gândiți la faptul că acest lucru este temporar, că va trece de îndată ce vă veți calma și că sunteți în regulă. Scoteți-vă din minte ideea precum că veți muri, acesta fiind unul dintre simptomele specifice atacului de panică. Conștientizarea atacului de panică vă va permite să vă concentrați asupra altor tehnici de reducere a simptomelor.

ÎNCHIDEȚI OCHII
Unele atacuri de panică provin de la anumiți factori declanșatori care vă copleșesc. Dacă vă aflați într-un mediu cu ritm alert și cu mulți stimuli, acest lucru vă poate alimenta atacul de panică. Pentru a reduce stimulii, închideți ochii în timpul atacului de panică. Acest lucru poate bloca orice stimulent suplimentar și poate face mai ușoară concentrarea asupra respirației.

CONCENTRAȚI-VĂ ASUPRA REALITĂȚII

Deoarece atacurile de panică pot provoca un sentiment de detașare sau separare de realitate, o soluție pentru combaterea atacurilor de panică este concentrarea pe senzațiile fizice cu care sunteți familiarizați. Spre exemplu, să atingeți cu tălpile goale pământul sau să simțiți textura blugilor cu palmele. Aceste senzații specifice vă păstrează concentrați în realitate și vă dau un motiv pentru care să vă concentrați.

FOCUSAȚI-VĂ ATENȚIA PE UN OBIECT

Unii oameni consideră utilă găsirea unui obiect pe care să își focuseze toată atenția atunci când au un atac de panică, așa că vă sfătuiesc să faceți la fel. Alegeți un obiect din apropierea voastră și nu vă mutați privirea în altă parte. Încercați să faceți abstracție de senzațiile pe care le simțiți atunci când se instalează atacul de panică. Spre exemplu, este posibil să observați cum acel lucru se mișcă sau își modifică forma. Tot ce trebuie să faceți este să studiați obiectul pe care îl aveți în față, să vă concentrați toată energia asupra sa, să vă uitați la forma acestuia, la culoare, la mărime, iar simptomele atacului de panică vor începe ușor, ușor să dispară.

UTILIZAȚI TEHNICI DE RELAXARE MUSCULARĂ

La fel ca respirația profundă, tehnicile de relaxare musculară vă pot ajuta să opriți atacul de panică, controlând cât mai mult răspunsul corpului. În mod conștient, relaxați-vă, la un moment dat, un mușchi, începând cu ceva simplu precum degetele de la mână și apoi continuând cu restul corpului.

IMAGINAȚI-VĂ LOCUL ÎN CARE AȚI VREA SĂ FIȚI

Care este cel mai relaxant loc din lume în care ați vrea să fiți? Imaginați-vă că sunteți acolo și încercați să vă concentrați pe detalii. Acel loc ar trebui să fie unul liniștit, calm și relaxant, nu unul aglomerat.

ANGAJAȚI-VĂ ÎN ACTIVITĂȚI UȘOARE

Endorfinele sau moleculele fericirii create în momentul în care vă angajați într-o activitate plăcută pot îmbunătății starea de spirit. Din cauza faptului că sunteți stresat și sub influența atacului de panică, alegeți, spre exemplu, să mergeți pe jos, să vă plimbați. În tot acest timp încercați să vă controlați respirația așa cum am menționat mai sus.

APELAȚI LA LAVANDĂ

Lavanda este cunoscută ca fiind liniștitoare, așa că dacă o aveți la îndemână, indicat ar fi să o mirosiți. Acest lucru vă poate ajuta să vă relaxați. Dacă nu aveți lavandă prin apropiere, o alternativă în acest sens ar fi ceaiul de mușețel.

Dacă nu reușiți să treceți singuri peste atacurile de panică, apelați cu încredere la cei peste 30 de specialiști. Psihoterapeuții celei mari clinici de sănătate emoțională din țară vă pot ajuta să înțelegeți, să conștientizați si să combateți atacurile de panică. În cadrul terapiei individuale veți învăța cum să controlați și cum să vă focalizați atenția în sensul potrivit și eficient.

Ti-a placut acest articol?
Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele sfaturi ale specialistilor nostri despre relatiile de cuplu, parenting sau dezvoltare personala.
Ma Abonez
Te poti dezabona oricand doresti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ti-a placut acest articol?
Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele sfaturi ale specialistilor nostri despre relatiile de cuplu, parenting sau dezvoltare personala.
Ma Abonez
Te poti dezabona oricand doresti.
Inchide
TRIMITE

SAU
contacteaza-ne tu!

Aboneaza-te pentru a primi pe email sfaturi personalizate de la specialistii nostri.
Ma Abonez