Viziteaza-ne
George Georgescu 46
Calea Floreasca 169A
Program
L-V: 9-22 & S: 9-15

Te rugam sa citesti noile norme privind protectia datelor tale disponibile la linkul de mai jos. Protectia datelor tale

GDPR

Cum putem reduce anxietatea prin sport

Depresia și simptomele de anxietate se îmbunătățesc adesea cu exerciții fizice. Iată câteva sfaturi realiste pentru a vă ajuta să începeți și să rămâneți motivați.

 

Când aveți stări de depresie sau anxietate, exercițiile fizice par a fi de multe ori ultimul lucru pe care doriți să-l faceți. Dar odată ce te vei motiva, poți observa o mare diferență.

Exercitiile ajută la prevenirea si îmbunătățirea multor probleme de sănătate, incluzând hipertensiunea arterială, diabetul si artrita. Cercetările privind depresia și anxietatea arată că beneficiile psihologice și fizice ale exercițiilor pot contribui, de asemenea, la îmbunătățirea stării de spirit și la reducerea celor două stări.

Legăturile dintre depresie, anxietate și exerciții fizice nu sunt în întregime clare – dar miscarea și alte forme de activitate fizică pot ușura cu siguranță simptomele depresiei sau anxietății și te pot face să te simți mai bine. Exercițiul ajută la menținerea starii de bine dupa revenirea din depresie si anxietate.

Cum ajută exercițiile fizice stările de depresie și anxietate?

Exercitiile regulate pot ajuta in astfel de cazuri prin:

  • Eliberarea endorfinelor, a canabisului natural (cannabinoide endogene) și a altor produse chimice naturale din creier care pot spori sentimentul de bunăstare
  • Lasandu-ți mintea în afara grijilor,puteți să scăpați de ciclul gândurilor negative care alimentează cele două suferințe

 

Exercitiile regulate au si multe beneficii psihologice si emotionale. Vă pot ajuta să:

  • Obțineți încredere. Cand iti atingi obiectivele de exerciții sau provocările, chiar și cele mici, iti sporeste încrederea în sine si te vor face sa te simti mai multumit cu privire la aspectul tau.
  • Obțineți mai multă interacțiune socială. Activitatile fizice vă pot oferi șansa de a vă întâlni sau de a socializa cu alții. Doar schimbând un zâmbet prietenos sau un salut în timp ce vă plimbați în jurul cartierului dumneavoastră, vă puteți imbunatati starea de spirit.
  • Faceți față stresului într-un mod sănătos. A face ceva pozitiv pentru a gestiona depresia sau anxietatea este o strategie sănătoasă anti-stres. Încercarea de a vă simți mai bine consumând alcool, poate duce la agravarea simptomelor.

Este un program de exerciții structurat singura opțiune?

Unele cercetări arată că activitatea fizică, cum ar fi mersul pe jos regulat – nu doar programe de exerciții formale – poate ajuta la îmbunătățirea stării de spirit. Activitatea fizică și exercițiile fizice nu sunt același lucru, dar ambele sunt benefice pentru sănătatea ta.

  • Activitatea fizică este orice activitate care lucrează muschii dvs. și necesită energie și poate include activități de lucru sau activități de uz casnic sau de agrement.
  • Exercitiul fizic este o mișcare planificată, structurată și repetitivă a corpului făcută pentru a îmbunătăți sau a menține aptitudinea fizică.

 

Cuvântul “exercițiu” vă poate face să vă gândiți la alergări în jurul salii de sport. Dar exercițiul include o gamă largă de activități pentru a vă ajuta să vă simțiți mai bine.

Desigur, alergând, ridicând greutăți, jucând baschet și alte activități de fitness care vă stimulează inima pot ajuta. Dar și activitatea fizică, cum ar fi grădinăritul, spălarea mașinii, mersul în jurul blocului sau angajarea în alte activități mai puțin intense nu sunt de neglijat. Orice activitate fizică care te scoală de pe canapea și te pune în mișcare, poate ajuta la îmbunătățirea stării de spirit.

Nu trebuie să faceți tot timpul exercițiu fizic sau altă activitate de acest gen. Extindeți modul în care vă gândiți la exerciții și găsiți modalități de a adăuga cantități mici de activitate fizică pe tot parcursul zilei. De exemplu, luați scările în locul ascensorului. Parcati un pic mai departe de locul de muncă pentru a face si o scurtă plimbare. Sau, dacă locuiți aproape de locul de muncă, luați în considerare ciclismul pentru a ajunge la job.

Cât este de ajuns?

Făcând 30 de minute sau mai mult , exerciții pe zi, timp de trei până la cinci zile pe săptămână poate îmbunătăți semnificativ depresia sau simptomele de anxietate. Cantități mai mici de activitate fizică – la doar 10-15 minute la un moment dat – pot face diferența. Este posibil să dureze mai puțin timp pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit când faci mai multe activități viguroase, cum ar fi alergarea sau ciclismul.

Beneficiile de sănătate mintală ale exercițiilor și ale activității fizice pot dura numai dacă rămânem activi pe termen lung – un alt motiv bun pentru a vă concentra pe găsirea activităților care vi se potrivesc cel mai bine.

Cum să rămân motivat?

Începerea și continuarea cu un exercițiu de rutină sau o activitate fizică regulată poate fi o provocare. Acești pași vă pot ajuta:

  • Identificați ceea ce vă place să faceți. Aflați ce tip de activități fizice este cel mai probabil să faceți și gândiți-vă când și care ar fi cel mai probabil exercitiu sa-l urmați. De exemplu, ați avea mai multe șanse să faceți grădinărit seara, să vă începeți ziua cu jogging, să faceți o plimbare cu bicicleta sau să jucați baschet cu copiii dvs. după școală?
  • Obțineți sprijinul profesioniștilor din domeniul sănătății mintale. Discutați cu medicul dumneavoastră sau cu profesioniștii din domeniul sănătății mintale pentru îndrumare și sprijin. Discutați despre un program de exerciții fizice sau o activitate de rutină și cum se încadrează în planul general de tratament.
  • Stabiliți obiective rezonabile. Misiunea ta nu trebuie să dureze o oră, cinci zile pe săptămână. Gândiți-vă realist despre ceea ce ați putea să faceți și să începeți treptat. Adaptați-vă planul la propriile nevoi și abilități, decât să setați obiective nerealiste pe care este puțin probabil să le îndepliniți.
  • Nu vă gândiți la exerciții fizice sau activități fizice ca la o corvoadă. Dacă exercițiul este doar un alt “ar trebui” în viața ta pe care nu crezi că o trăiești, o vei asocia cu eșecul. Mai degrabă, uitați-vă la programul dvs. de exerciții fizice sau activități fizice, la fel cum vă uitați la sesiunile de terapie sau la medicamente – ca fiind unul din instrumentele care vă ajută să vă reveniti.
  • Analizați constrângerile dvs. Aflați ce vă oprește din a fi activ sau a face exercitiu fizic. Dacă te simți conștient de sine poate vrei să exersezi acasă. Dacă va respectati mai bine obiectivele cu un partener, găsiți un prieten cu care să lucrați sau care se bucură de aceleași activități fizice pe care le faceți. Dacă nu aveți bani să cheltuiți pe echipament de antrenament, faceți ceva care nu are costuri, cum ar fi mersul pe jos regulat. Dacă vă gândiți la ceea ce vă oprește de la a fi activ fizic, puteți găsi probabil o soluție alternativă.
  • Pregătiți-vă pentru eșecuri și obstacole. Acordați-vă credit pentru fiecare pas în direcția cea bună, indiferent cât de mic. Dacă renunți la exerciții într-o zi, asta nu înseamnă că nu poți menține o rutină de exerciții și să renunți. Încearcă din nou a doua zi.

Trebuie să-mi văd doctorul?

Dacă vă faceti exercitiile în mod regulat, dar depresia sau simptomele de anxietate continuă să interfereze cu viața de zi cu zi, consultați-vă medicul sau specialistul în domeniul sănătății mintale. Exercitiile si activitatea fizica sunt modalitati excelente de a ameliora simptomele depresiei sau anxietatii, dar ele nu reprezinta un substitut pentru psihoterapie sau pentru medicamente.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *