aviofobia

Frica de zbor: 9 pași prin care puteți învinge aviofobia

 

Frica de zbor (aviofobia) este o teamă de a vă afla într-un avion sau alt vehicul zburător, cum ar fi un elicopter, în timp ce se desfășoară zborul. Deși pare greu de controlat, aviofobia poate fi tratată asemeni altor fobii, precum frica de accidente și deces, de spații închise, de atacuri de panică, de înălțime și așa mai departe. Anxietatea acută cauzată de zbor poate fi tratată cu medicamente anti-anxietate. Starea poate fi tratată cu terapie prin expunere, care funcționează mai bine atunci când este combinată cu terapia cognitiv-comportamentală.

Mai departe vă prezentăm 9 pași prin care puteți învinge frica de zbor.

 

Identificați declanșatorii aviofobiei

Aflați ce anume vă sperie și examinați modul în care starea de anxietate este declanșată. Obiectivul dumneavoastră este identificarea declanșatorilor anxietății astfel încât să puteți fi pregătit / pregătită să gestionați starea neplăcută care urmează. Conștientizarea lucrurilor care vă pot panica în astfel de momente face înfruntarea anxietății mai ușoară.

 

Intrați în avion conștienți de situație 

Anxietatea se dezvoltă din ignoranță și se hrănește cu „dacă…?”. Mai exact, cu gânduri iraționale, catastrofale. Odată ce aveți cunoștință de cauză, însă, gândurile care încep cu „dacă…?” sunt limitate de fapte. Familiarizați-vă cu faptele. Acestea nu vor elimina starea de anxietate și aviofobia, dar vă vor ajuta foarte mult în controlarea și diminuarea acestora.

 

Găsiți metode de a vă ancora în prezent

Anxietatea anticipatoare este ceea ce experimentați, mai exact, în momentul anticipării unui pericol. Este una dintre cele mai intense stări de anxietate care se poate simți pe durata zborului. Acesta nu este, însă, și un predictor bun al felului în care vă veți simți pe toată durata zborului. De obicei, starea de anxietate anticipatoare este mult mai puternică decât ceea ce experimentați în realitate în timpul zborului. Odată recunoscută, vă va fi mult mai ușor să controlați frica de zbor.

 

Separați anxietatea de frică

Este dificil de separat o stare de anxietate de o stare reală de frică datorată unui pericol imediat deoarece corpul reacționează la fel în ambele cazuri. Încercați, totuși, să le diferențiați. Spuneți-vă în minte că gândurile înfricoșătoare nu înseamnă automat că sunteți în pericol. Sunteți în siguranță chiar și atunci când simțiți o stare puternică de anxietate.

 

Admiteți faptul ca ceea ce simțiți în acel moment este o distorsiune a realității

În general, panica aferentă a fricii de zbor vă va păcăli că sunteți în pericol deși, în realitate, sunteți în perfectă siguranță. În astfel de situații, intenția imediată este de a vă urma această emoție și de a evita pericolul. Ei bine, admiteți că este posibil ca mintea dumneavoastră, în încercarea ei de a vă păstra în siguranță, poate exagera pericolul real și continuați-vă drumul în ciuda alarmei pentru a-i demonstra că sunteți, de fapt, în siguranță!

 

Studiați cum funcționează avioanele înainte de călătorie

Una dintre situațiile care întăresc aviofobia sunt turbulențele. Automat, acestea creează în minte un gând referitor la o posibilă prăbușire a avionului sau o ciocnire cu o altă aeronavă. Pentru a evita astfel de gânduri, indicat este să citiți înainte de a zbura mai multe informații despre avioane și despre modul în care sunt concepute. Concentrați-vă, mai degrabă, pe gestionarea stării voastre de panică și mai puțin pe turbulențe. Repetați-vă mereu în minte că sunteți în siguranță.

 

Zburați însoțit / însoțită pentru început

Dacă sunteți conștient de faptul că suferiți de aviofobie este de preferat să nu zburați singuri de la început. Vorbiți cu persoana cu care călătoriți despre problema voastră astfel încât aceasta să vă poată ajuta în cazul în care intervine starea de panică.

 

Valorificați fiecare zbor 

Expunerea este ingredientul activ pentru depășirea aviofobiei. Fiecare zbor vă oferă posibilitatea de a-l face pe următorul mult mai ușor. Obiectivul principal este recalibrarea creierului pentru a deveni mai puțin sensibil la declanșatorii aviofobiei. Încercați să fiți cât puteți de prezenți în timpul zborului, să conștientizați senzațiile pe care le simțiți și gândurile care vă trec prin cap.

 

O metodă alternativă pentru frica de zbor

frica de zbor - VR

Terapia prin VR

Dacă nu aveți totuși curaj să zburați dar doriți cu tot dinadinsul să scăpați de aviofobie, cel mai bine ar fi să o tratați cu ajutorul terapiei prin Realitate Virtuală la clinica Oana Nicolau, cea mai mare clinică de sănătate emoțională din țară! Terapia vă oferă un confort cu privire la faptul că orice stare ați întâlni pe ecran sunteți în siguranță și nu pățiți nimic din punct de vedere fizic. Acest lucru vă ajută să vă concentrați mai bine la frica de zbor și să puneți în aplicare pașii menționați mai sus.

Te confrunți cu aviofobie?
Specialiștii noștri sunt alături de tine, pentru a-ți depăși frica!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *