Te asteptam in Vizita
George Georgescu 46, Bucuresti
Program
L-V: 9-22 & S: 9-15

Te rugam sa citesti noile norme privind protectia datelor tale disponibile la linkul de mai jos. Protectia datelor tale

GDPR
aviofobia

Suferi de aviofobie? Iată 9 pași prin care poți învinge frica de zbor

Aviofobia reprezintă frica de a fi într-un avion sau în orice altă aeronavă ori frica de zbor. Deși pare greu de controlat, aviofobia poate fi tratată asemeni altor fobii, precum frica de accidente și deces, de spații închise, de atacuri de panică, de înălțime și așa mai departe. Iată 9 pași prin care poți învinge frica de zbor:

INDENTIFICAȚI DECLANȘATORII AVIOFOBIEI

Aflați ce anume vă sperie și examinați modul în care starea de anxietate este declanșată. Obiectivul vostru este identificarea declanșatorilor anxietății astfel încât să puteți fi pregătiți să gestionați starea neplăcută care urmează. Conștientizarea lucrurilor care vă pot panica în astfel de momente face mai ușoară înfruntarea anxietății.

INTRAȚI ÎN AVION CU CUNOȘTINȚĂ DE CAUZĂ

Anxietatea se dezvoltă din ignoranță și se hrănește cu “dacă…?”. Mai exact, cu gânduri iraționale, catastrofale. Odată ce aveți cunoștință de cauză, însă, gândurile care încep cu “dacă…?” sunt limitate de fapte. Familiarizați-vă cu faptele. Acestea nu vor elimina starea de anxietate și aviofobia, dar vă vor ajuta foarte mult în controlarea acestora.

RĂMÂNEȚI ÎN PREZENT 

Anxietatea anticipatorie este ceea ce experimentați, mai exact, în momentul anticipării unui pericol. Este una dintre cele mai intense stări de anxietate care se poate simți pe durata zborului. Acesta nu este, însă, și un predictor bun al felului în care vă veți simți pe toată durata zborului. De obicei, starea de anxietate anticipatorie este mult mai puternică decât ceea ce experimentați în realitate în timpul zborului. Odată recunoscută, vă va fi mult mai ușor să controlați aviofobia.

SEPARAȚI ANXIETATEA DE FRICĂ 

Este dificil de separat o stare de anxietate de o stare reală de frică datorată unui pericol imediat deoarece corpul reacționează la fel în ambele cazuri. Încercați, totuși, să le diferențiați. Spuneți-vă în minte că gândurile înfricoșătoare nu înseamnă automat că sunteți în pericol. Sunteți în siguranță chiar și atunci când simțiți o stare puternică de anxietate.

ADMITEȚI FAPTUL CĂ CEEA CE SIMȚIȚI ÎN ACEL MOMENT ESTE O DISTORSIUNE A REALITĂȚII 

În general, panica aferentă aviofobiei vă va păcăli că sunteți în pericol deși, în realitate, sunteți perfect în siguranță. În astfel de situații, intenția este de a vă urma această emoție și de a evita pericolul. Ei bine, admiteți că este posibil ca mintea dumneavoastră, în încercarea ei de a vă păstra în siguranță, poate exagera pericolul real și continuați-vă drumul în ciuda alarmei pentru a-i demonstra că sunteți, de fapt, în siguranță!

STUDIAȚI MODUL CUM FUNCȚIONEAZĂ AVIOANELE

Una dintre situațiile care întăresc aviofobia sunt turbulențele. Automat, acestea creează în minte un gând referitor la o posibilă prăbușire a avionului sau o ciocnire cu o altă aeronavă. Pentru a evita astfel de gânduri, indicat este să citiți înainte de a zbura mai multe informații despre avioane și despre modul în care sunt concepute. Concentrați-vă, mai degrabă, pe gestionarea stării voastre de panică și mai puțin pe turbulențe. Repetați-vă mereu în minte că sunteți în siguranță.

ZBURAȚI ÎNSOȚII PENTRU ÎNCEPUT

Dacă sunteți conștient de faptul că suferiți de aviofobie este de preferat să nu zburați singuri de la început. Vorbiți cu persoana cu care călătoriți despre problema voastră astfel încât aceasta să vă poată ajuta în cazul în care intervine starea de panică.

VALORIFICAȚI FIECARE ZBOR

Expunerea este ingredientul activ pentru depășirea aviofobiei. Fiecare zbor vă oferă posibilitatea de a-l face pe următorul mult mai ușor. Obiectivul principal este recalibrarea creierului pentru a deveni mai puțin sensibil la declanșatorii aviofobiei. Încercați să fiți cât puteți de prezenți în timpul zborului, să conștientizați senzațiile pe care le simțiți și gândurile care vă trec prin cap

TERAPIA PRIN VR

Dacă nu aveți totuși curaj să zburați dar doriți cu tot dinadinsul să scăpați de aviofobie, cel mai bine ar fi să o tratați cu ajutorul terapiei prin Realitate Virtuală la clinica Oana Nicolau, cea mai mare clinică de sănătate emoțională din țară! Terapia vă oferă un confort cu privire la faptul că orice stare ați întâlni pe ecran sunteți în siguranță și nu pățiți nimic din punct de vedere fizic. Acest lucru vă ajută să vă concentrați mai bine la aviofobie și să puneți în aplicare pașii menționați mai sus.

Ti-a placut acest articol?
Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele sfaturi ale specialistilor nostri despre relatiile de cuplu, parenting sau dezvoltare personala.
Ma Abonez
Te poti dezabona oricand doresti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ti-a placut acest articol?
Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele sfaturi ale specialistilor nostri despre relatiile de cuplu, parenting sau dezvoltare personala.
Ma Abonez
Te poti dezabona oricand doresti.
Inchide
TRIMITE

SAU
contacteaza-ne tu!

Aboneaza-te pentru a primi pe email sfaturi personalizate de la specialistii nostri.
Ma Abonez